Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο Νέος Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας


Ο Νέος Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας και ο Απερχόμενος                                            Μια Κακή λύση του Κυπριακού είναι χειρότερη από την Μη λύση του
Ο Κυπριακός λαός στις επερχόμενες προεδρικές εκλογές σε ένα ιστορικό χρονικά σταυροδρόμι καλείται να πάρει σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον του.
Εστιάζοντας στο Εθνικό μας πρόβλημα το Κυπριακό υπάρχουν δύο επιλογές. Η παλαιά και η καινούρια.
Ο απερχόμενος Πρόεδρος εκφράζει την πεπατημένη για μια δεκαετία πολιτική που κρίνεται από το αποτέλεσμα. Ένα αποτέλεσμα που έφτασε στο τέλμα εξαντλώντας οποιαδήποτε προοπτική επίλυσης του Κυπριακού και σφραγίζοντας με το πιο επίσημο τρόπο το αδιέξοδο. Είναι γι’ αυτό που η στρατηγική του απερχόμενου Προέδρου είναι κενού περιεχομένου, όταν εστιάζεται μόνο στην συνέχιση του διαλόγου από εκεί που έμεινε δηλαδή, στις  λανθασμένες παραχωρήσεις μόνο τις δικής μας πλευράς και παραγνωρίζοντας την προκλητικά αρνητική στάση της Τουρκίας. Αυτό θα οδηγήσει σε μια κακή λύση που δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή από τον Κυπριακό Ελληνισμό γιατί θα είναι χειρότερη από τη μη λύση κατάσταση.
Πιστεύω η διέξοδος από το τέλμα είναι ένα U-turn και μια νέα στρατηγική από τον Νέο Πρόεδρο όπως εκφράζεται από τον Νικόλα Παπαδόπουλο και περιλαμβάνει την διζωνική ή άλλου είδους ομοσπονδία με το σωστό περιεχόμενο, όπου θα διασφαλίζονται οι δημοκρατικές αρχές και τα ανθρώπινα δικαιώματα απαραίτητα συστατικά ενός κανονικού κράτους όπως το έθεσε σωστά στην φρασεολογία του ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ.
Το εγχείρημα της νέας αυτής στρατηγικής δεν θα είναι εύκολο αλλά τουλάχιστο θα είναι στην σωστή κατεύθυνση επίλυσης του Κυπριακού. Η δυσκολία έγκειται στην άρνηση,  προκλητική στάση και αποθράσυνση της Τουρκίας η οποία ελέγχει ολοκληρωτικά τους Τουρκοκύπριους και βολεύεται με το ροκάνισμα του χρόνου σε άκαρπες συνομιλίες εδραιώνοντας έτσι την ντε φάκτο κατάσταση. 
Έχει δίκιο ο Νικόλας Παπαδόπουλος να επιμένει ότι χωρίς κόστος η Τουρκία δεν πρόκειται να δείξει διάθεση για ουσιαστική διαπραγμάτευση όσο βλέπει την Κύπρο ως προτεκτοράτο της. Για πιο λόγο άλλωστε να αλλάξει στάση; Θα πρόσθετα όχι μόνο κόστος αλλά και όφελος προς την Τουρκία.
Το κόστος είναι η στασιμότητα της ευρωπαϊκής πορείας της Τουρκίας περιλαμβανομένης της Τελωνειακής  Ένωσης και η συνεπακόλουθη οικονομική και πολιτική της αποξένωση.
Επιπλέον χρησιμοποιώντας τα ψηφίσματα του ΟΗΕ να επιδιωχθεί η επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία από το Συμβούλιο Ασφαλείας για παράνομη στρατιωτική κατοχή μέρους της Κυπριακής Δημοκρατίας. Με την αλλαγή ηγεσίας των κυβερνήσεων των χωρών μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας και με τα νέα στρατηγικά δεδομένα μπορεί να γίνει εφικτή η προσπάθεια αυτή.
Η αρνητική συμπεριφορά της Τουρκίας έναντί της Γερμανίας- Ολλανδίας- Αυστρίας, η έξοδος της Βρετανίας, οι συμμαχίες Ισραήλ-Ελλάδας-Αιγύπτου και εξελικτικά η υλοποίηση του οράματος του Προέδρου της Γαλλίας Μακρόν για μόνιμα δομημένη αμυντική συνεργασία των χωρών της ΕΕ (PESCO) δημιουργεί ομπρέλα προστασίας και στρατιωτικής ασφάλειας για την Κυπριακή Δημοκρατία. Όλα αυτά με σωστή διαχείριση από μας μπορούν να έχουν κόστος και να αποτελέσουν εμπόδιο στις ηγεμονικές ορέξεις της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο, το Αιγαίο και την Κύπρο.
Το όφελος της Τουρκίας είναι οι ενεργειακές διαδρομές του φυσικού αερίου  Ισραήλ, Κύπρου, Αιγύπτου και Λιβάνου  που μαζί με την διαδρομή south stream της Ρωσίας στη Μαύρη Θάλασσα και του Κατάρ, να την καταστήσουν μοναδικό ενεργειακό κόμβο στην περιοχή.
Μελετώντας κάποιος την ιστορία της Κύπρου θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η επικράτηση του Ελληνισμού στο νησί μας από τα αρχαία χρόνια έγινε γιατί διαχρονικά άντεξε πολλούς κατακτητές που εποφθαλμιούσαν την σημαντική γεωστρατηγική και εμπορική της θέση. Ίσως θα πρέπει να παραδειγματιστούμε από την καρτερία, αντοχή και επιμονή των προγόνων μας για την διατήρηση του Ελληνισμού στη Κύπρο.
Τα νέα δεδομένα σήμερα, που είναι ο φυσικός της πλούτος και η συμμετοχή της μαζί με την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την έχουν αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο και ευκολότερα μπορεί να τα καταφέρει μέσα σε ένα περιβάλλον διεθνούς νομιμότητας και δικαίου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κύπρος - «φασισμός» της κομματικής ευνοιοκρατίας

Κύπρος - «φασισμός» της κομματικής ευνοιοκρατίας και διαφθοράς            Αρχαία Αθηναϊκή Δημοκρατία και Σύγχρονη Γαλλική Δημοκρατία Πόση απογοήτευση και θυμό θα ένοιωθε άραγε ο Σωκράτης βλέποντας την κατάντια του Ελληνισμού στην Κύπρο. Υπερηφανευόμαστε ότι είμαστε απόγονοι των Αρχαίων Ελλήνων αλλά δεν τους περιποιούμε τιμή. Ο βιασμός της Δημοκρατίας, που γεννήθηκε από τους Αρχαίους Έλληνες φιλόσοφους Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτέλη κ.α., έχει προκαλέσει στον τόπο μας την μεγαλύτερη ηθική παρακμή στο θέμα σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Μια Κυπριακή Δημοκρατία την οποίαν ο καθένας μπορεί να ασελγεί χωρίς συνέπειες και να μένει ατιμώρητος, γιατί σχεδόν όλα καλύπτονται και αποκρύπτονται στο όνομα της κομματικής συνοχής και βολέματος. Η κοινή γνώμη έχει φτάσει στο σημείο να αποδέχεται ότι όλοι είναι ένοχοι μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου. Όλα αυτά έχουν δημιουργηθεί από ένα παλαιοκομματικό πολιτικό κατεστημένο που κρατεί τον λαό εγκλωβισμένο και εξαρτώμενο. Σε αυτή την παλιομοδίτι

Προσομοίωση του Ομοσπονδιακού πολιτεύματος των ΗΠΑ

Σε συνάρτηση με την χαλαρή/αποκεντρωμένη ομοσπονδία που εισηγείται ο Πρόεδρος μας, επαναφέρω παλαιά πρόταση  σε άρθρο μου που δημοσιεύτηκε στον Φιλελεύθερο στις 9 Ιανουαρίου 2018 με τίτλο " Προσομοίωση του Ομοσπονδιακού πολιτεύματος των ΗΠΑ ", όπου σε γενικές γραμμές η πλειοψηφία κυβερνά σε ομοσπονδιακό επίπεδο, χωρίς να παραβιάζονται οι ελευθερίες της μειοψηφίας που της παρέχεται αυτονομία στη συνιστώσα πολιτεία της. Ο διαχωρισμός των εξουσιών στο νέο ομοσπονδιακό σύστημα της λύσης όπου η Κύπρος θα αποτελείται από δύο πολιτείες γεωγραφικά διαχωρισμένες και το επίπεδο αντιπροσώπευσης των δύο κοινοτήτων στους τρείς πυλώνες εξουσίας, Νομοθετικής, Εκτελεστικής, Δικαστικής είναι καθοριστικός παράγοντας για την δημοκρατική λειτουργία του νέου ομόσπονδου κράτους ως εξής: Εκτελεστική   Εξουσία Προτείνεται να υπάρχει το σύστημα εκλογής Προέδρου και Αντιπροέδρου κατά το πρότυπο των ΗΠΑ,  όπου θα εκλέγονται απευθείας από όλο τον Κυπριακό λαό (χωρίς στάθμιση ψήφου) με μόνο περιο

Διαδρομή Αγωγών Ρωσικού Αερίου προς ΕΕ και Περιορισμοί

Υποδομή Δικτύων Αγωγών Ρωσικού Αερίου προς ΕΕ και Περιορισμοί Με τις τρέχουσες ημερήσιες / ετήσιες ποσότητες (650mmcm / 240 bcm)  του Ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) η ετήσια χρήση της χωρητικότητας των υφιστάμενων αγωγών έχει αυξηθεί από 63 % το 2014 σε 87 % το 2017, και λαμβάνοντας υπόψη την ζήτηση αιχμής των χειμερινών μηνών αυτό σημαίνει ότι το σύστημα είναι πρακτικά γεμάτο(95%). Οι διασυνοριακοί αγωγοί Yamal (μέσω Λευκορωσίας - Πολωνίας), NordStream 1( Βαλτική θάλασσα - Γερμανία) και BlueStream (προς Τουρκία) έχουν περισσότερο από 90 % χρήση της χωρητικότητας τους, αφήνοντας τους πολιτικά ευαίσθητους αγωγούς μέσω Ουκρανίας (προς Πολωνία, Σλοβακία, Ουγγαρία και Ρουμανία) με χρήση 78% την μόνη επιλογή για περαιτέρω επέκταση των εξαγωγών. Είναι ξεκάθαρο ότι αυτός ο φυσικός περιορισμός σε υποδομή αγωγών θα θέσει όριο στην πρόσβαση της μεγαλύτερης και φθηνότερης προμήθειας αερίου και αναμφίβολα δημιουργείται θέμα ενεργειακής ασφάλειας καθώς η ΕΕ αναζητεί ε