Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το λάθος της Τουρκίας και οι επιβαλλόμενες ενέργειες της Κυπριακής Δημοκρατίας

Η κατοχική Τουρκία μαζί με την Τουρκοκυπριακή ηγεσία έχουν κάνει το μεγάλο λάθος να καταθέσουν λύση δύο κρατών στην άτυπη πενταμερή της Γενεύης για το Κυπριακό παραβιάζοντας το πλαίσιο λύσης Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας (ΔΔΟ) που περιγράφεται στα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου  Ασφαλείας (ΣΑ). Επιπρόσθετα με την έναρξη του εποικισμού της περίκλειστης πόλης της Αμμοχώστου έχουν παραβιάσει με τον πιο προκλητικό τρόπο τα σχετικά ψηφίσματα 550 και 789 του ΣΑ που προνοούν την παράδοση της πόλης των Βαροσίων στους νόμιμους κατοίκους της υπό την διοίκηση του ΟΗΕ. Με αυτές τους τες ενέργειες έχουν αποκαλύψει τις προθέσεις τους για προσάρτηση του βορείου κατεχόμενου εδάφους στην Τουρκία και στην καλύτερη περίπτωση μέσω της συνομοσπονδίας τον πλήρη έλεγχο ολόκληρης της Κύπρου με απώτερο στόχο την κατάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας (ΚΔ) και την σταδιακή κατάληψη της. Είναι ολοφάνερο προς την διεθνή κοινότητα ότι η επίλυση του Κυπριακού μέσω συνομιλιών έχει ενταφιασθεί με το πρόβλημα να οδηγείται σε στασιμότητα και αδιέξοδο. Όλα αυτά μας δίνουν το ισχυρό έναυσμα για τις πιο κάτω ενέργειες με στόχο την άρση της παράνομης κατοχής της Κύπρου από τον Τούρκο εισβολέα.

1.  Η Κυπριακή Δημοκρατία ανεξάρτητο κράτος να ζητήσει από την Ελλάδα ως εγγυήτρια δύναμη την στρατιωτική παρουσία της στο νησί από αέρος, θαλάσσης και εδάφους για προστασία από τον κίνδυνο της στρατιωτικής κατοχής της βόρειας Κύπρου από την Τουρκία. Αποτελεί ιστορική υποχρέωση της Ελλάδας η στρατιωτική της εμπλοκή για την διασφάλιση της ακεραιότητας της ΚΔ και την επιβίωση του κυπριακού ελληνισμού που αποτελεί την πλειοψηφία(80%) των κατοίκων του νησιού.

2.      Η ΚΔ κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) ενεργοποιώντας το άρθρο 42 παρ. 7 της συνθήκης της Λισαβώνας σχετικό με την πολιτική κοινής ασφάλειας και άμυνας, να ζητήσει την αποστολή ευρωπαϊκών στρατευμάτων φιλικών χωρών όπως η Γαλλία, Αυστρία, Ιρλανδία κ.α. για υποστήριξη της ανεξαρτησίας της γιατί με βάση την συνθήκη προσχώρησης ολόκληρη η Κύπρος αποτελεί ευρωπαϊκό έδαφος όπου μέρος της κατέχεται από την Τουρκία παραβιάζοντας τα ψηφίσματα του ΣΑ και της ΕΕ. Να ζητηθεί έκτακτη σύγκλιση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου (ΕΣ) για τερματισμό της αναβάθμισης της τελωνειακής ένωσης και επιβολή οικονομικών και στρατιωτικών κυρώσεων κατά της Τουρκίας. Το βέτο της Κύπρου και Ελλάδος σε θέματα Τουρκίας θα αποτελεί μονόδρομη απόφαση μέχρι την απόσυρση των Τουρκικών κατοχικών δυνάμεων από τη Κύπρο.

3.  Η Κυπριακή Δημοκρατία να διεκδικήσει από το Συμβούλιο Ασφαλείας την εφαρμογή όλων των περί Κύπρου ψηφισμάτων με επιβολή κυρώσεων/μέτρων ενεργοποιώντας το κεφ. 7(VII) άρθρα 39,40,41 του καταστατικού χάρτη του ΟΗΕ, γιατί με την συγκέντρωση στρατευμάτων στην ΝΑ Μεσόγειο απειλείται η διεθνής ειρήνη και ασφάλεια στην περιοχή. Παράλληλα να αναφερθεί η παραβίαση των ψηφισμάτων του από την Τουρκία και να τονισθεί η ανικανότητα του Γενικού Γραμματέα (ΓΓ) ο οποίος με όρους εκτός εντολής του προσπαθεί να τετραγωνίσει τον κύκλο συγκαλώντας νέα άτυπη πενταμερή για αδιέξοδες συνομιλίες.

4.     Να υποστηριχθεί η Ρωσική πρόταση για συμμετοχή των πέντε μονίμων μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας σε διεθνή διάσκεψη για συζήτηση της διεθνούς πτυχής του Κυπριακού.

5.    Να ζητηθεί η εμπλοκή των ΗΠΑ με τον διορισμό ειδικού απεσταλμένου για το Κυπριακό και η εμβάθυνση των σχέσεων μας σε στρατιωτικό και ενεργειακό επίπεδο μαζί με τη Γαλλία και τις γειτονικές χώρες Ισραήλ και Αίγυπτο. 

ρά Παράλληλα η ΚΔ να διακήρυξη την προσήλωση και τον σεβασμό της στα ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας περιλαμβανομένης της λύσης Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας (ΔΔΟ) με πολιτική ισότητα που θα εδράζεται στην δημοκρατική αρχή ότι η πλειοψηφία αποφασίζει σε κεντρικό επίπεδο με αποτελεσματική συμμετοχή της μειοψηφίας(χωρίς την μια θετική ψήφο στο υπουργικό και την εκ περιτροπή προεδρίας) και η μειοψηφία αποφασίζει σε τοπικό επίπεδο με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα και την εφαρμογή του ευρωπαϊκού κεκτημένου στην επικράτεια. Οποιαδήποτε λύση που θα κρατεί την πλειοψηφία(80%) όμηρο της μειοψηφίας(18%) δεν θα είναι λειτουργική και βιώσιμη σε βάθος χρόνου. Οι εδαφικές αναπροσαρμογές να περιλαμβάνονται σε τρείς περιοχές Ελληνοκυπριακή 70%, Τουρκοκυπριακή 20% και Ομόσπονδη 10%(κατά το πρότυπο Ουάσιγκτον, Βρυξέλλες, Οτάβα) που θα περιλαμβάνει την νεκρή ζώνη, ελληνοκυπριακά χωριά θύλακες στην Καρπασία, Μαρωνίτικα χωριά στον Κορμακίτη και τον τουρκοκυπριακό θύλακα των Κοκκίνων. Στόχος η επιστροφή περισσότερων προσφύγων για άμβλυνση του περιουσιακού θέματος όπου το δικαίωμα επιλογής ανήκει πρώτα στον ιδιοκτήτη και όχι στον χρήστη. Η εκλογή Προέδρου/Αντιπροέδρου να γίνεται με βάση το ομοσπονδιακό σύστημα των ΗΠΑ. 

Τέ Τέλος θα πρέπει η διεθνής κοινότητα, Συμβούλιο Ασφαλείας και ΕΕ να αναλάβουν πιο ενεργό και αποφασιστικό ρόλο στο κυπριακό γιατί, με το αδιέξοδο στις συνομιλίες, την αλλοίωση των δημογραφικών δεδομένων με τον εποικισμό που επιχειρείται σταδιακά από την Τουρκία και την μετανάστευση των Τουρκοκυπρίων που δεν επιθυμούν την προσάρτηση των κατεχομένων, απομακρύνεται η διευθέτηση ενός χρόνιου προβλήματος που θα εγκυμονεί σοβαρό κίνδυνο για την ειρήνη και ασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Μεσογείου.

 


 

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κύπρος - «φασισμός» της κομματικής ευνοιοκρατίας

Κύπρος - «φασισμός» της κομματικής ευνοιοκρατίας και διαφθοράς            Αρχαία Αθηναϊκή Δημοκρατία και Σύγχρονη Γαλλική Δημοκρατία Πόση απογοήτευση και θυμό θα ένοιωθε άραγε ο Σωκράτης βλέποντας την κατάντια του Ελληνισμού στην Κύπρο. Υπερηφανευόμαστε ότι είμαστε απόγονοι των Αρχαίων Ελλήνων αλλά δεν τους περιποιούμε τιμή. Ο βιασμός της Δημοκρατίας, που γεννήθηκε από τους Αρχαίους Έλληνες φιλόσοφους Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτέλη κ.α., έχει προκαλέσει στον τόπο μας την μεγαλύτερη ηθική παρακμή στο θέμα σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Μια Κυπριακή Δημοκρατία την οποίαν ο καθένας μπορεί να ασελγεί χωρίς συνέπειες και να μένει ατιμώρητος, γιατί σχεδόν όλα καλύπτονται και αποκρύπτονται στο όνομα της κομματικής συνοχής και βολέματος. Η κοινή γνώμη έχει φτάσει στο σημείο να αποδέχεται ότι όλοι είναι ένοχοι μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου. Όλα αυτά έχουν δημιουργηθεί από ένα παλαιοκομματικό πολιτικό κατεστημένο που κρατεί τον λαό εγκλωβισμένο και εξαρτώμενο. Σε αυτή την παλιομοδίτι

Προσομοίωση του Ομοσπονδιακού πολιτεύματος των ΗΠΑ

Σε συνάρτηση με την χαλαρή/αποκεντρωμένη ομοσπονδία που εισηγείται ο Πρόεδρος μας, επαναφέρω παλαιά πρόταση  σε άρθρο μου που δημοσιεύτηκε στον Φιλελεύθερο στις 9 Ιανουαρίου 2018 με τίτλο " Προσομοίωση του Ομοσπονδιακού πολιτεύματος των ΗΠΑ ", όπου σε γενικές γραμμές η πλειοψηφία κυβερνά σε ομοσπονδιακό επίπεδο, χωρίς να παραβιάζονται οι ελευθερίες της μειοψηφίας που της παρέχεται αυτονομία στη συνιστώσα πολιτεία της. Ο διαχωρισμός των εξουσιών στο νέο ομοσπονδιακό σύστημα της λύσης όπου η Κύπρος θα αποτελείται από δύο πολιτείες γεωγραφικά διαχωρισμένες και το επίπεδο αντιπροσώπευσης των δύο κοινοτήτων στους τρείς πυλώνες εξουσίας, Νομοθετικής, Εκτελεστικής, Δικαστικής είναι καθοριστικός παράγοντας για την δημοκρατική λειτουργία του νέου ομόσπονδου κράτους ως εξής: Εκτελεστική   Εξουσία Προτείνεται να υπάρχει το σύστημα εκλογής Προέδρου και Αντιπροέδρου κατά το πρότυπο των ΗΠΑ,  όπου θα εκλέγονται απευθείας από όλο τον Κυπριακό λαό (χωρίς στάθμιση ψήφου) με μόνο περιο

Διαδρομή Αγωγών Ρωσικού Αερίου προς ΕΕ και Περιορισμοί

Υποδομή Δικτύων Αγωγών Ρωσικού Αερίου προς ΕΕ και Περιορισμοί Με τις τρέχουσες ημερήσιες / ετήσιες ποσότητες (650mmcm / 240 bcm)  του Ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) η ετήσια χρήση της χωρητικότητας των υφιστάμενων αγωγών έχει αυξηθεί από 63 % το 2014 σε 87 % το 2017, και λαμβάνοντας υπόψη την ζήτηση αιχμής των χειμερινών μηνών αυτό σημαίνει ότι το σύστημα είναι πρακτικά γεμάτο(95%). Οι διασυνοριακοί αγωγοί Yamal (μέσω Λευκορωσίας - Πολωνίας), NordStream 1( Βαλτική θάλασσα - Γερμανία) και BlueStream (προς Τουρκία) έχουν περισσότερο από 90 % χρήση της χωρητικότητας τους, αφήνοντας τους πολιτικά ευαίσθητους αγωγούς μέσω Ουκρανίας (προς Πολωνία, Σλοβακία, Ουγγαρία και Ρουμανία) με χρήση 78% την μόνη επιλογή για περαιτέρω επέκταση των εξαγωγών. Είναι ξεκάθαρο ότι αυτός ο φυσικός περιορισμός σε υποδομή αγωγών θα θέσει όριο στην πρόσβαση της μεγαλύτερης και φθηνότερης προμήθειας αερίου και αναμφίβολα δημιουργείται θέμα ενεργειακής ασφάλειας καθώς η ΕΕ αναζητεί ε