Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Υπερκομματική υποψηφιότητα του Νίκου Χριστοδουλίδη

Περίπου δύο μήνες απομένουν μέχρι τις προεδρικές εκλογές του Φεβρουαρίου 2023 και η εικόνα του αποτελέσματος σχεδόν έχει σκιαγραφηθεί. Ο Νίκος Χριστοδουλίδης σε όλες τις δημοσκοπήσεις παρουσιάζεται σταθερά ως το ακλόνητο φαβορί, όπου με ποσοστό πάνω από 30 % περνά με σιγουριά στον 2ο γύρο και κερδίζει τις εκλογές. Ο κυριότερος λόγος είναι η υπερκομματική υποψηφιότητα του απέναντι σε δύο κομματικές υποψηφιότητες, του Αβέρωφ Νεοφύτου και του Ανδρέα Μαυρογιάννη που υποστηρίζονται αντίστοιχα από τις ηγεσίες ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ. Αναφέρομαι στις ηγεσίες γιατί μόλις το 45 % του ΔΗΣΥ και 65 % του ΑΚΕΛ τους υποστηρίζει, ενώ σε αντίθεση ο Νίκος Χριστοδουλίδης είναι πολυσυλλεκτικός και υποστηρίζεται από 35 % ΔΗΣΥ, 60 % ΔΗΚΟ, 55 % ΕΔΕΚ, 65 % ΔΗΠΑ, 35 % ΕΛΑΜ, 25% Οικολόγοι και 15 % ΑΚΕΛ (Με βάση τις βουλευτικές εκλογές αυτό μεταφράζεται σε 9% ΔΗΣΥ, 7% ΔΗΚΟ, 5% ΕΔΕΚ, 4% ΔΗΠΑ, 3% ΕΛΑΜ, 3% ΑΚΕΛ, 1% Οικολόγοι αντίστοιχα).

“Ο κύβος ερρίφθη” και ο Κυπριακός λαός έχει ήδη αποφασίσει με ποσοστό 70 % κλειδωμένη την ψήφο του να εκλέξει τον Νίκο Χριστοδουλίδη ως τον επόμενο πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η χρονικά μη αναστρέψιμη επιλογή της κοινωνίας των πολιτών ερμηνεύεται ότι, επιζητείται ένας συναινετικός πρόεδρος που ξεπερνά τα κομματικά στεγανά των ηγεσιών και είναι ικανός να αντιμετωπίσει τις δύο κυριότερες προκλήσεις στο εθνικό και την οικονομία, θέματα σχετιζόμενα με την επιβίωση του Κυπριακού Ελληνισμού. Επιπλέον καταδεικνύεται η απέχθεια των πολιτών σε θέματα διαφθοράς, διαπλοκής και αναξιοκρατίας που βιώνουν καθημερινά από την διακυβέρνηση των Αναστασιάδη και Αβέρωφ. Η υπέρβαση των πολιτών σχεδόν από όλους τους ιδεολογικούς χώρους έχει να κάνει με το γεγονός ότι βλέπουν τον Νίκο Χριστοδουλίδη ως το καταλληλότερο πρόσωπο να ηγηθεί αυτής της προσπάθειας μετουσίωσης των λόγων σε έργα.

Είναι εδώ που ο προεδρικός πλέον Χριστοδουλίδης καλείται να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των πολιτών και να συμπεριφερθεί υπεύθυνα για να ικανοποιήσει την επιθυμία του λαού που επιδεικνύει ευφάνταστη πολιτική ωριμότητα. Πιστεύω ότι ο Νίκος Χριστοδουλίδης έχει τα απαραίτητα χαρακτηριστικά και την βούληση να διαχειριστεί τις λεπτές ισορροπίες ενότητας του λαού στην διακυβέρνηση του τόπου. Παράλληλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα θα είναι εκεί για να ελέγχουν την κυβέρνηση του και να νομοθετούν ανάλογα για το καλό του τόπου. Από την άλλη, οι δικές του επιλογές των υπουργών και των συνεργατών του θα είναι η πρώτη ένδειξη περί του λόγου το αληθές. Εύχομαι να μην απογοητεύσει τους πολίτες που έχουν κάνει την δική τους υπέρβαση στεκόμενοι απέναντι στις/ και καθοδηγώντας τις ηγεσίες τους. Χρειάζεται ο ίδιος να βγει μπροστά σαν ηγέτης για να βάλει την δική του προσωπική σφραγίδα μακριά από παλαιοκομματικές νοοτροπίες και συνήθειες.

 

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κύπρος - «φασισμός» της κομματικής ευνοιοκρατίας

Κύπρος - «φασισμός» της κομματικής ευνοιοκρατίας και διαφθοράς            Αρχαία Αθηναϊκή Δημοκρατία και Σύγχρονη Γαλλική Δημοκρατία Πόση απογοήτευση και θυμό θα ένοιωθε άραγε ο Σωκράτης βλέποντας την κατάντια του Ελληνισμού στην Κύπρο. Υπερηφανευόμαστε ότι είμαστε απόγονοι των Αρχαίων Ελλήνων αλλά δεν τους περιποιούμε τιμή. Ο βιασμός της Δημοκρατίας, που γεννήθηκε από τους Αρχαίους Έλληνες φιλόσοφους Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτέλη κ.α., έχει προκαλέσει στον τόπο μας την μεγαλύτερη ηθική παρακμή στο θέμα σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Μια Κυπριακή Δημοκρατία την οποίαν ο καθένας μπορεί να ασελγεί χωρίς συνέπειες και να μένει ατιμώρητος, γιατί σχεδόν όλα καλύπτονται και αποκρύπτονται στο όνομα της κομματικής συνοχής και βολέματος. Η κοινή γνώμη έχει φτάσει στο σημείο να αποδέχεται ότι όλοι είναι ένοχοι μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου. Όλα αυτά έχουν δημιουργηθεί από ένα παλαιοκομματικό πολιτικό κατεστημένο που κρατεί τον λαό εγκλωβισμένο και εξαρτώμενο. Σε αυτή την παλιομοδίτι

Προσομοίωση του Ομοσπονδιακού πολιτεύματος των ΗΠΑ

Σε συνάρτηση με την χαλαρή/αποκεντρωμένη ομοσπονδία που εισηγείται ο Πρόεδρος μας, επαναφέρω παλαιά πρόταση  σε άρθρο μου που δημοσιεύτηκε στον Φιλελεύθερο στις 9 Ιανουαρίου 2018 με τίτλο " Προσομοίωση του Ομοσπονδιακού πολιτεύματος των ΗΠΑ ", όπου σε γενικές γραμμές η πλειοψηφία κυβερνά σε ομοσπονδιακό επίπεδο, χωρίς να παραβιάζονται οι ελευθερίες της μειοψηφίας που της παρέχεται αυτονομία στη συνιστώσα πολιτεία της. Ο διαχωρισμός των εξουσιών στο νέο ομοσπονδιακό σύστημα της λύσης όπου η Κύπρος θα αποτελείται από δύο πολιτείες γεωγραφικά διαχωρισμένες και το επίπεδο αντιπροσώπευσης των δύο κοινοτήτων στους τρείς πυλώνες εξουσίας, Νομοθετικής, Εκτελεστικής, Δικαστικής είναι καθοριστικός παράγοντας για την δημοκρατική λειτουργία του νέου ομόσπονδου κράτους ως εξής: Εκτελεστική   Εξουσία Προτείνεται να υπάρχει το σύστημα εκλογής Προέδρου και Αντιπροέδρου κατά το πρότυπο των ΗΠΑ,  όπου θα εκλέγονται απευθείας από όλο τον Κυπριακό λαό (χωρίς στάθμιση ψήφου) με μόνο περιο

Διαδρομή Αγωγών Ρωσικού Αερίου προς ΕΕ και Περιορισμοί

Υποδομή Δικτύων Αγωγών Ρωσικού Αερίου προς ΕΕ και Περιορισμοί Με τις τρέχουσες ημερήσιες / ετήσιες ποσότητες (650mmcm / 240 bcm)  του Ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) η ετήσια χρήση της χωρητικότητας των υφιστάμενων αγωγών έχει αυξηθεί από 63 % το 2014 σε 87 % το 2017, και λαμβάνοντας υπόψη την ζήτηση αιχμής των χειμερινών μηνών αυτό σημαίνει ότι το σύστημα είναι πρακτικά γεμάτο(95%). Οι διασυνοριακοί αγωγοί Yamal (μέσω Λευκορωσίας - Πολωνίας), NordStream 1( Βαλτική θάλασσα - Γερμανία) και BlueStream (προς Τουρκία) έχουν περισσότερο από 90 % χρήση της χωρητικότητας τους, αφήνοντας τους πολιτικά ευαίσθητους αγωγούς μέσω Ουκρανίας (προς Πολωνία, Σλοβακία, Ουγγαρία και Ρουμανία) με χρήση 78% την μόνη επιλογή για περαιτέρω επέκταση των εξαγωγών. Είναι ξεκάθαρο ότι αυτός ο φυσικός περιορισμός σε υποδομή αγωγών θα θέσει όριο στην πρόσβαση της μεγαλύτερης και φθηνότερης προμήθειας αερίου και αναμφίβολα δημιουργείται θέμα ενεργειακής ασφάλειας καθώς η ΕΕ αναζητεί ε